Sunday, November 7, 2010

Cinta Hingga Ke Hujung Nyawa

Yanti Rahim ‎~ sygilah dan lafazkanlah cinta pd org yg kamu syg sbnyk mana yg kamu mahu selagi ada hayat dan jgn terlalu tamak utk memilikinya sepenuhnya krn cinta itu hanya sebuah perasaan kurniaan Allah yg dipinjamkan pd kita utk kita merasa keindahannya dan smpai saat kita kehilangan cinta itu, kita akan tersedar bhw cinta yg kekal hanyalah milik Allah ~

07.11.2010 - A bad  start for today. Aku di kejutkan dgn berita kematian bf cuzin Aku yg telah bertarung nyawa sejak pukul 7 mlm smlm kerana pendarahan otak yg berpunca dr tekanan darah yg terlalu tinggi yg juga mengakibatkan saraf otaknya pecah. Cuzin Aku yg Aku anggap seperti saudara kembar sejak smlm menghabiskan masa seorang diri tanpa ditemani sesiapa menemani bf tersyg di HUSM Kubang Kerian Kelantan yg terlantar koma slps beberapa hari demam.

Semalaman aku menemani cuzin Aku dgn sms2 yg memberi kata2 semangat agar dia kuat. Bygkan pd hari yg sama sebelum bf dia jatuh pengsan, sempat lg mereka berbual dan melafazkan kata2 i love u yg tidak di sangka buat kali terkahir..

Sedih kan apabila kehilangan cinta. Aku yg pernah beberapa kali melalui fasa perpisahan dgn 3 ex-bf Aku, msh terasa kelukaan itu sampai sekarang apatah lg cuzin Aku dan bf nyer yg terpisah antara dua alam. Bukan itu shj, tiada doa atau apa2 yg dpt diutuskan kerana bfnye itu berlainan agama.

Teringat Aku kala mereka bergaduh, ada yg sanggup menipu demi meraih perhatian. Kelakar. Tp itulah hakikat bg seorang perempuan yg selalunya tamak dgn kasih syg dan sering ingin pasangannya membuktikan sedalam mana cinta mereka dan hari ni telah Allah buktikan pd cuzin Aku bhw dia telah menjumpai seorang lelaki yg mencintainya hingga ke hujung nyawa. Memang ianya terlalu sukar untuk diharungi bila kehilangan teman bicara yg selalu dekat di hati kita, seorang yg sering mengungkapkan kata cinta setiap kali mengakhiri perbualan, teman gurau dan teman bergaduh dan bfnya itulah yg memberikan sinar baru terhadap cuzin Aku slps bbrp kali dikecewakan. Kini mereka terpisah slps 4 tahun bersama. Kini segalanya tinggal kenangan.. Masing2 terpaksa meneruskan perjalanan hidup walaupun di dua alam yg berbeza. Kini teman bicara yg setia buat cuzin Aku akan menyepi utk selamanya...

Semoga roh Jokey Haikal akan sentiasa tenang di sana. Terima kasih krn membahagiakan cuzin Aku walau cuma utk seketika... Amin

2 comments:

  1. so sad....x blh nk bayang if aku yg dalam posisi ur cuzin...memang perit dan pedih...bila kita rindu kita tk bole nk luahkan pada dia...bila kita sedih kita tkleh nak luahkan pada dia...bila kita mrh pun kita tkleh nak lepaskan pada dia sebab terpisah di 2 alam yg berbeza...

    ReplyDelete
  2. ye lah.. teman bicara, teman setia saat suka dan duka hilang dan tiba2 sepi utk slamanya, mesti hidup rs kosong.. if mmg dah lama kita tau dia sakit mgkn kita dah bersedia utk berdepan dgn situasi mcm nih tp situasi yg berlaku scara tiba2 ni yg paling sukar utk di tempuh oleh sesiapapun.. bygkan bbrp jam sembelum kematian itu kita smpat berckp dan bergurau dan selepas tuh kita tiba2 diselubungi kesedihan yg teramat sgt. RIP for her bf.. ='(

    ReplyDelete